tisdag 16 juli 2013

Vinrankan...



 För tre år sedan när växthuset kom på plats planterade jag en vinranka med röda druvor. Kanske inget jätte smart drag egentligen för de vet minsann hur man växer...Men jag kunde se mig själv gå in i växthuset med klasarna hängandes över huvudet redo att plockas och avnjutas solvarma och alldeles så där fantastiskt söta och goda som bara egenodlat kan smaka! Första året blev det faktiskt några klasar längst ner på plantan. Ifjol var de några till och plantan satte fart. Jag ledde då upp och sparade ett par rankor i taket. Jag får klippa och hålla efter...men den som väntar på något gott! I år hänger det fullt av klasar över mitt huvud!! Så gott det ska bli när de mognar och hjälp vad jag ska njuta den dagen när första druvan landar i min mun:)



1 kommentar:

  1. Wow, vad den växer! Lite läckert att kunna plocka sina egna vindruvor.
    Fortsätter den växa kan du snart trampa lite eget vin =)
    Kram Annica

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla