söndag 21 juli 2013

Höstanemon...

 
Nu blommar den läckra höstanemonen i trädgården. Vet faktiskt inte vilken sort det är men visst är den ljuvlig! 
 
 
Jag fick en liten planta av min väninna Birgitta för flera år sedan. Nu blir hon strax över metern och står i sol på morgonen sen halvskugga/skugga resten av dagen. Hos Birgitta sprider den sig friskt och det tycker hon är aningen jobbigt. Det problemet har inte jag men den blommar villigt och växer glatt på bredden.
 
 
 Knopparna är lika läckra som blommorna!
 
 
Ha en riktigt skön söndag!
 
Kram
Milla

1 kommentar:

  1. Redan?! Mina är fortfarande bara små blad i marknivå. Det är nog inte ett bra år för mina höstanemoner. Tur att du har så vacker blomning så kan jag njuta av dina bilder på denna fantastiska blomma i stället.
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla