lördag 14 april 2012

Den lille syndarens näste...

. .Idag var det dags för det årliga vårstädet i lusthuset. Huset töms, alla små fönsterrutor putsas och med sopkvasten i högsta hugg jagas spindlar på flykten. När jag i min städiver lyfte på en trätunna hittade jag...skurkens näste! Inkräktarmusens lilla bo...här hade syndaren sovit ut efter att med gott samvete mumsat i sig både fågelfrö och mina små plantor.
Så litet och fint gjort med löv, små fjädrar och söndertuggat papper.
Hoppas att han hittat sig ett nytt näste nu när vi flyttar in.

1 kommentar:

  1. Hoppas du har skrämt din inneboende på flykten nu!
    Blev så inspirerad av ditt inlägg igår om pioner.
    Måste nog skaffa mig någon ny...
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla