fredag 27 april 2012

Underbara rabarberskott...

Kommer ni ihåg den gamla viktorianska krukan med lock som jag trånade efter när jag såg den i en engelsk slottsträdgård under en resa dit? En sådan som man ställde över rabarberskotten när de precis börjat vakna igen efter vintevilan. På så vis kunde man "lura" igång plantan och få njuta av späda fina skott ett par veckor tidigare än normalt. Jag har fortfarande ingen sådan kruka...
Men man tager vad man haver! Det fick helt enkelt bli en vanlig planteringskruka (går så klart lika bra med en svart plastspann) som jag la över en av mina två rabarberplantor den 10 april. Idag lyfte jag på locket! Och visst är resultatet häftigt! Gissa om våra gäster på Valborgsmässoafton ska få avnjuta en nybakad rabarberpaj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla