tisdag 3 juli 2012

Honungsrosen i päronträdet...

Om jag i förbi farten inte råkat nämna det tidigare (fast det har jag säkert...)så säger jag det i alla fall nu -  jag älskar rosor!! Särskilt gammaldags rosor som doftar och inte är så knussliga med vare sig skötsel eller var de står. Vid denna tiden på året är jag därför i mitt essä och så även honungsrosen som sträcker sig långt upp i päronträdet. En solig vacker dag är det en kackafoni av surrande insekter på jakt efter nektar och doften är underbar när man passerar på gången under trädet på väg från parkeringen och in till vårt hus. Förresten, alla borde ha en honungsros i trädgården...Vill du läsa fler Trädgårdsbloggar? Här finns massor för oss med gröna drömmar och fingrar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla