söndag 15 juli 2012

Var bor du lilla råtta??

Jag undrar vem som har flyttat in i torvblocket hemma i trädgården?? Hoppas inte det är en råtta! Vet inte hur de bygger bo men hålet är ganska stort...För flera år sedan fick vi in en JÄTTESTOR råtta med lång läbbig svans i vårt hus. Den hade råkat irra sig upp i ett gammalt avloppsrör när vi skulle göra ny toalett på övervåningen. Råttor är väldigt smarta djur så det tog mycket lockande och pockande med korv och ost innan vi efter tre dagars kamp äntligen lyckades fånga eländet. Min man fick tag i svansen, när den omtumlad efter att nästan ha fastnat i fällan skulle fly in under det uppbrutna trägolvet. Han drog ut den och den fräste och krökte rygg. Ingen munter historia men den har gått många varv på fester efter det. "Råttfångaren i Laholm". Det visade sig vara ett riktigt rått-praktexemplar också(om nu sådana finns?). Efter denna smått traumatisk upplevelse, som jag inte önskar min värsta fiende, håller jag tummarna för att hyresgästen snart flyttar igen och att det bara är en liten, liten söt musfamilj...

1 kommentar:

  1. Avskyvärda Råttplågare!
    Ni skall anmälas för djurplågeri!
    Bortskämda människor som ni skulle inte få lov att bo i eget hus på landet,
    när ni inte ens kan acceptera en värnlös råtta.
    Vidriga råttplågare är just vad ni är, och ni kommer att få ert straff framöver.
    Rätt åt er, när det sker.

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla