torsdag 11 april 2013

Oj vad det växer...

 
Sorry, lite glest med inlägg men många vill ha ritat både rabatter och trädgårdar nu när våren skymtar runt hörnet. För få timmar på dygnet helt enkelt. Tyvärr räcker knappt tiden till för omvårdnad av mina sålådor heller...Wops, vad det hade växt i dem. Igår tog jag mig dock en lille pause ute i solskenet och började så smått att skola om. Först ut fick bli aklejrutan. Fin, fin ska hon bli när hon blir stor. Blir det bara lite varmare så kan jag ställa ut allt i växthuset. Som det är nu med envisa frostkalla nätter så får allt härbärgas i köket...De blir så skrymmande när man helt plötsligt har krukor istället för sålådor att ta hand om. Men samtidigt - helt underbart! I helgen ska jag ta mig an basilikan och solhatten.

Tomaterna gav mig också en smärre chock. Från att härom dagen varit ganska stora med lagom stora krukor såg det ut som de hade vattnats med anabola. Oj, oj! Ut och rota fram nya krukor, rädda vad som räddas kan!
 
 
I dag sträcker de så ståtligt på sig i köksfönstret. Helnöjda med sin nya boning!
 
 
Ha en härlig torsdag alla vänner!
Kram
Milla

1 kommentar:

  1. Jaa, men vad underbart det är med denna växtrkraft!!
    Kram på dej vännen!
    Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla