onsdag 17 april 2013

Odlingsklockan...











Jag kunde inte hålla mig längre! Den engelska odlingsklockan, (som min arma väninna med möda och svett tog över ländernas gränser till min trädgård ifjol) kom fram ur förrådet i söndags när vårinspirationen var på topp. Nu är det med spänd förväntan jag ser fram emot de ljust rosa, mjälla och fantastiskt goda rabarberstjälkarnas entré.

Det är ganska fascinerande. Jag har två rabarberplantor. Krukan räcker bara till en av dem. Den utan kruka och mörker ser ut så här...
 
 
Kompisen vid sidan om efter tre dagar i mörker ser ut så här...
 
 
 Har man ingen lerkruka som pratar engelska så går det ju lika bra med en stor lerkruka ifrån Blomsterlandet. Eller en svart spann ifrån garaget. Huvudsaken är att det blir mörkt. Sen är det ju i och för sig lite fräckt, att lyfta på det lilla locket på toppen och kolla läget där nere. Det kan man ju bara göra med en engelsktalande...
 
 
Ha en härlig onsdag!
Kram
Milla 
 
 

2 kommentarer:

  1. Vilken läcker klocka ! Jag måste nog skotta fram mina rabarber först... ;) Det har regnat ordentligt här & nu blåser det halv storm så snötäcket börjar faktiskt sakta ge sig.
    Må så gott !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Javisst ja! Jag sparade ju en jättekruka till just detta!!!
    Nu åker den fram bums!
    Tur att man har en trädgårdsmästare som bloggvän...
    Kram
    Ann

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla