söndag 7 april 2013

Vårteckensutmaning 2013 N:r 5


Ännu en är vecka till ända. Det har varit soligt och härligt dagtid men fortfarande rejält kallt på nätterna med flera minusgrader. Därmed händer det inte heller vidare värst mycket med våren. Dock tändes i fredags en liten gnutta hopp när över tjugo tranor flög över vårt hus. Pampigt!
Men så minsann, var det inte en liten snöklocka eller klosterlilja (kärt barn har många namn...) Leucojum aestivum, som lyste i rabatten. Denna underbart söta vårblomma, som jag bara önskar att jag hade hur många som helst av. Ett helt hav! Det har jag inte! Men de få jag har är underbara och får bli mitt bidrag till veckans vårteckensutmaning.
 
Kram Milla
 
 
 
 
 
 
Fler utmaningar hittar ni på Annicas blogg. Klicka på bilden.

4 kommentarer:

  1. Så vacker snöklocka som ringer in våren, ackompanjerad av tranornas trumpetande.
    Jag har hört några tranor vid hornborgasjön, men inte sett några ännu, då jag bor vid norra änden.

    SvaraRadera
  2. Den var vacker och djärv som har vågat sticka upp. Jag har kollat runt lite på din sida och gillar det jag ser. En fin dag tillönskas dig.

    SvaraRadera
  3. Så söt den är. Har också satt såna men har inte sett till några än! Får hoppas dom kommer snart.
    Ha en fin dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Vacker är den! Och en riktig tuffing som törs sticka upp nosen trots att vintern inte riktigt släppt sitt grepp ännu.
    Hoppas du får en fin vecka med massor av sol!
    Kram Annica

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla