torsdag 25 april 2013

En kvadratmeter...

Gårdagen var en illa vald dag för vårstädning av rabatterna. Det blåste halv storm och löven som skulle ligga i skottkärran for runt över halva trädgården. Bättre gick det då idag då vinden mojnat och solen tittade fram. Detta är det största arbetet jag gör i trädgården under året. Rensar, klipper ner, gödslar och planterar nytt, om det finns luckor. Sen blir det förhoppningsvis så tätt i rabatterna under sommaren så det räcker med att ansa vissna blommor och fånga ett och annat ogräs. På hösten får allt bara vissna ner. Nu har jag faktiskt inte plats för så mycket nytt såvida jag inte gräver mig en ny rabatt...ligger ju närma till hands...När jag börjat rensa märks det att inte alla växter klarat den tuffa vintern. Särskilt de senaste månadernas barfrost och djupa tjäle har knäckt några av finsmakarna. Så nu står jag med en hel kvadrameter tom yta (nere till vänster i rabatten...)! Vad ska det månne planteras här???
Tål att tänkas på...
 
Milla

2 kommentarer:

  1. Känner jag dig rätt, vännen, så har du redan en plan.... !!!
    Kram på dej
    Annika

    SvaraRadera
  2. Jamen, inget ont utan att det har något gott med sig - en plats att prova något nytt och efterlängtat på. :) Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla