tisdag 6 januari 2015

Tack för denna gång...








Nu åkte julen ut. Granen hade tappat sin charm och antagit en grågrön ton. Och när denna nästan barrlösa varelse väl var ute så följde resten av julpyntet efter. Allt är nu fint nedpackat i lådor, märkt och uppställt på vinden till nästa jul.





Kulorna jag köpte när jag i ungdomens dagar bodde i London. 
Favoriter och ingen jul utan dem:-)


Den gamla ljusslingan med sitt underbart gula sken. 


De flesta julblommorna sjunger på sista versen. Men en var trög redan i starten, amaryllisen 'Afrodite' så henne får vi njuta av en bit in i januari.


 Bye, bye! Ses nästa jul!


In med tulpaner!
Kan det bli bättre!!

Kram Milla

2 kommentarer:

  1. Tulpaner är bra! Väldigt bra och det känns nytt och fräscht!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Det är så mysigt med julpynt med tradition, jag har själv några tomtar som jag aldrig firar jul utan.
    Vad skönt att ha allt undanplockat och på vinden.
    Jag har inte hjärta att ta bort granen ännu för den är fortfarande lika grön och vacker trots att den är inne på sin femte vecka nu.
    Men lite annat pynt plockar jag undan lite då och då.
    Tulpaner är alltid så fräscha och vackra.
    Kram Annica

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla