torsdag 15 januari 2015

Trädgårdsfärger 15 - Guldskimrande...

Charlotta och flera andra som länkat på hennes sida är så flitig med att skriva om olika trädgårdsfärger. Jag har tyvärr hamnat i bakvattnet och missat. Är ganska sen på det även denna veckan...Men, men, sånt är livet ibland. Nu har jag dock letat runt i sommarens blomsterarkiv och i ärlighetens namn är det mest gulskimrande jag hittat. Mycket guldigare än så här blir det inte tyvärr. Fast jag kör trumfkortet direkt. För en gul(d)sippa är väl inte fy skam att börja med:-)


Björkens fröhänge njuter jag mer av när de sitter fast på trädet och skimrar i solen än när de släpps ner och landar runt om i heeela trädgården. Rabarberbladen blir så här guldgula när de får växa under en lerkruka tidigt på våren.


Varken jag eller insekterna kan motstå 'Aïcha' när hon har sin högtidsstund i juni.


Smörblommorna i dikesrenen under cykelturerna i somras.


En tidig sensommarmorgon njuter vi i solskenet.








Sist ut blir rönnens bär i gnistrande höstsol. 

Må så gott mina vänner snart kommer den rara solen, som får allt att skimra, tillbaka....

Kram
Milla

2 kommentarer:

  1. Guldskimrande rönnbär, åh jag är imponerad! De andra gul- eller guld-skimrande är också härliga. Behövs lite extra färg nu tycker jag. Det är så himla mörkt och jag är så trött varje dag. Tack för att du piggar upp. :) :)

    SvaraRadera
  2. Underbart med dina guldskimrande små juveler. Gulsippor har jag här i min trädgård, de är så söta. Nu börjar man längta efter alla vårblommor, hoppas våren kommer tidigt i år:-)

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla