onsdag 20 november 2013

Bland kransar och kottar...

.






Att krypa ner i en mjuk soffa med en fluffig brun fuskpälspläd kändes fasligt bra. Med ett wienerbröd i handen, en lussekatt på kakfatet (det var svårt att välja, jag åt båda) och en kopp rykande nybryggt kaffe gjorde att välbehaget verkligen fångade min novembertrötta själ. Platsen jag så påpassligt valt för dagen var hos Carina, min goda vän, som ger så mycket energi, är pigg och glad och dessutom ovanpå allt är en sanslös hejare på att knåpa ihop kransar och annat fint till jul.



Nu satt jag så behagligt här i hennes pysselkammare och tittade mig storögt omkring. Hur i hela friden hade människan hunnit med att göra allt detta?! Lådor fulla med kottkransar, stort som smått. I fönsterna hängde kottbollar och mossbollar pyntade med grönt och glitter. På en bänk utanför låg massor av gran- och mosskransar och väntade på att få sig en snygg dekoration. Så mycket fint! 
 


Det behövs en väldans mycket attiraljer när skapelserna ska bli till.
Kanel, snören, band, anis, nötter, stjärnor, stämplar, pepparkaksgubbar, snygga nålar, glitter...
 

 

 
 
Björkens bark kan man använda till mycket. Enkelt och fint. 
 
 
 












Detta är ändå mina favoriter! De fina tygbollarna med stämpeltryck och grönt på. Lite glitter. Det gillar jag också. Julen får gärna glittra för mig!
 
 Här kunde jag suttit och snackat bort hela dagen! Hur mysigt som helst! Och det slog mig där och då att vi träffas på tok för sällan! Varför är det så? En människa som ger en så mycket borde man umgås med oftare. Man far genom livet som ett annat blindstyre och tiden bara flyger sin kos. Då gäller det att njuta när tillfälle bjuds. Det gjorde jag lite extra idag. Sen insmög det sig en liten anings julkänsla också. Även om regnet öste ner utanför fönstret.
 
 Vad som ska hända med Carinas alla alster? Jo, det är julmässa på Wapnö slott utanför Halmstad i helgen och då ska hon stå där och sälja. Har ni kanske vägarna förbi så gör ett besök, vet jag. Där finns det mycket fint och vem vet kanske ni också får en av hennes fina kransar med hem.
Jag fick två...
 
Må så gott vänner och tack för inspirationen Carina!
 
Kram Milla
 


4 kommentarer:

  1. Your photos for today are beautiful!
    Greetings, RW & SK


    SvaraRadera
  2. Attans vad mycket fint, hon är duktig den där Carina. kram

    SvaraRadera
  3. Lovely decorations! They are the kind I life to use in my home. ;)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du också ska vara med i Annicas Adventsutmaning! :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla