måndag 4 november 2013

Trädgårdsfärger - lila...

Oj, oj! Idag har det gått upp ett liljeholmens! Iskall fakta är nämligen att lila, det är det inte mycket som har antydan till i mina rabatter. Hur kan det vara så? Jag har blått, rosa, vitt, gult...Men lila! Detta är vad jag lyckades skrapa ihop i fotoväg:)
 

 
Fina backsippan!
 
 
Luktärten har ju i alla fall skiftningar i lila.
 
 
Bönblomman. Liten men ack så söt!
 
 
Min ljust, ljust lila akleja är en favorit.
 
 
Lavendeln, ett säkert lila kort! Här en aning frostnupen dock...
 

 
Tidlösan. Men den växer inte ens hemma hos mig utan hos mina föräldrar:)
Nä, jag fick minsann ta mig enda in i växthuset för att hitta något som verkligen är lila. Här är en som slår de flesta på fingrarna, fast det är ju en grönsak...
 
Ha en go vecka!
Milla
 

5 kommentarer:

  1. Samma sak i min trädgård tycker det är fint hos andra men personligen väljer jag hellre andra färger. Det du fick ihop var inte så illa mycket fina lila växter!
    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Oiiii, den chilin eller paprikan var verkligen liiiila. :D Men jag tycker nog att du har skramlat ihop ganska många varierande skiftningar i trädgården också. Tack för att du delar.

    Kram Charlotta

    SvaraRadera
  3. Men det blev ett väldigt vackert reportage om lila ute i alla fall, underbara bilder! Vissa färger har man inte så mycket av, men så när man sätter igång bloggögonen då kan man hitta både det ena och det andra!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Beautiful are your photos!
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera
  5. Du hittade ju en del lila till slut! Själv hade jag inga problem att hitta bilder.......bara att begränsa antalet ;)
    /Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla