fredag 22 november 2013

Skogsäventyr...



 
 
 
 
 
 





Det var fuktigt i skog och mark när Annika och jag skulle ut och hugga en liten minigran till mig och ta hem "lite" nedfallet ris till kransar och julpynt. I stormen "Simones" spår låg massor av tallgrenar på marken. Tall är så fint att ha till kransar.
 

 
 
Granris på trappan måste man ju ha till advent.
 
 
 
 
Men ser man på! En liten gran till mig! Den blir superfin på mitt lilla vita bord i vardagsrummet.
 
 
Sen kan man ju nästan börja ifrågasätta hur man är funtad...Var går gränsen för hur mycket som inte verkar dåraktigt att, för att nu tala klarspråk på halländska, "asa" med hem?! Här blev det fullproppat, kan man säga. När man ser den här bilden är det kanske inte så konstigt att mina barn knappt vill åka i denna bilen längre. De anser den vara "sunkig":-) Här åker allsköns växter, verktyg, jordsäckar och annat under säsongen. Men det är bra med en bil som har sett sina bästa dagar och som man inte behöver vara så väldigt rädd om...Ibland luktar det faktiskt riktigt gott när jag är ute och kör. Som här, gran och tall doftar ju sagolikt! Det var rena julfeelingen när jag for hemåt.
 
 
Nu står granen tillsammans med hyacinter och mossa i växthuset och väntar på advent.
 Då ska här pyntas! Längtar!
 
Ha en härlig helg!
Kram Milla

2 kommentarer:

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla