söndag 24 november 2013

Trädgårdsfärger - orange


Denna veckan är trädgårdsfärgen på tapeten orange. En färg som jag själv inte har särskilt mycket av i min trädgård, den domineras mest av rosa, blått och vitt. Men jag gillar verkligen växter som har klatschiga färger. De jag har gör entré på sensommaren och hösten. Men ute i den vilda naturen bjuds vi ju på många fantastiska scenerier. Särskilt i år (och ifjol) när färgprakten varit helt otrolig!
 

Solhattens orangea knapp undgår väl ingen!
 
 
Dagliljan ger sig till känna i augusti. Som en sol i rabatten.
 

Morötterna med morotsflugsbesök. Inte så aptitliga kanske med färgglada:-)
 
 
Solbrud
 

Fälten med tagetes som jag var tvungen att stanna och fota.
 
 

En dag på golfbanan kan bjuda på detta vackra!
 

3 kommentarer:

  1. Beautiful are your orange photos.

    SvaraRadera
  2. Man blir glad av alla vackra orange bilder du visar
    Ha en fin kväll och vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Wow, jag trodde aldrig att jag var ämnad för golf, men nu när jag har sett dina bilder... Jag kan ju låtsas ha boll och klubba med mig men verkligen ägna mig åt att studera den vackra omgivningen. ;D
    Näe, jag håller mig nog i min trädgård eller i någon annans, där det finns så mycket vacker att titta på.
    Tack för ditt bidrag med fantastiskt fina bilder och massor med orange.

    Kram /Charlotta

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla